Toimitusehdot

Mainio Company Oy:n (BoxiShop) (jatkossa myyjä) ja kuluttajan tai yrityksen, yhteisön tai vastaavan instituution (jatkossa asiakas) väliset verkkokaupan toimitusehdot. Toimitusehdot ovat voimassa toistaiseksi ja myyjällä on oikeus muuttaa niitä milloin vain ilman erillistä ilmoitusta asiakkaalle. Asiakas sitoutuu näihin toimitusehtoihin kaikilta osin tehdessään tilauksen myyjän verkkokaupasta. Yritys myy tuotteita yksityishenkilöille ja yrityksille sekä yhteisöille Suomeen. Verkkosivujen hinnat sisältävät arvonlisäveron.

1.Tilaaminen

Myymme täysi-ikäisille henkilöille tai alaikäisille, joilla on huoltajan suostumus tilaamiseen. Myyjällä ei ole velvollisuutta tarkistaa tilaajan ikää. Tilaaja on itse vastuussa toimitusehtojen noudattamisesta.

Tilatessa asiakkaan tulee antaa toimitusta ja laskutusta varten tilaajan nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite, sekä vastaanottajan nimi, osoite, puhelinnumero. Asiakkaan tulee varmistaa, että kaikki annetut tiedot ovat oikein. Erityisesti on hyvä tarkistaa, että puhelinnumero on oikein vastaanottajan kohdalla, sillä kuljetusyhtiöt useimmiten lähettävät paketin saapumisilmoituksen vain tekstiviestillä. Myyjä ei vastaa väärinannettujen yhteystietojen aiheuttamista mahdollisista ylimääräisistä kuluista toimituksessa. Mikäli paketti palautuu myyjälle, peritään siitä asiakkaalta 19,90 euron suuruinen käsittelymaksu uuden toimitusmaksun lisäksi.

Tuotteet tilataan verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin, syöttämällä tarvittavat tiedot ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelun kautta. Tilaaminen edellyttää maksamista verkkokaupan maksupalvelussa hyväksytyillä maksutavoilla. Tehdessään tilauksen asiakas sitoutuu näihin toimitusehtoihin, tuotteiden hintoihin ja toimitusmaksuihin sekä -hintoihin.

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Mikäli asiakas ei saa tilausvahvistusta tilauksestaan, tulee hänen olla yhteydessä asiasta myyjään. Tilausvahvistuksen puuttuessakin asiakas sitoutuu toimitusehtoihin.

  1. Toimitusaika

Lähetämme tuotteet tavallisesti 1 – 4 täyden arkipäivän sisällä tilauksen tekemisestä, mutta pyrimme käsittelemään tilaukset mahdollisimman nopeasti. Jos tähän toimitusaikaan tulee viivästystä, olemme asiakkaisiin mahdollisimman pikaisesti yhteydessä sähköpostitse tai puhelimitse. Myyjä ei vastaa tavaran kuljettajasta tai kuljetusyhtiöstä johtuvista viivästyksistä tai muista mahdollisista vahingoista tai sekaannuksista.

Asiakas pystyy valitsemaan tilauksen yhteydessä toivotun toimitusajan. Myyjä ei takaa toimitusta toivottuna toimitusaikana, mutta pyrkii toimitukseen mahdollisimman lähellä sitä. Viikonlopuille ja pyhäpäiville toivotut toimitukset pyritään toimittamaan lähimpänä mahdollisena arkipäivänä, mutta toimitusta tällöinkään ei pystytä takaamaan tietylle päivälle. Toivottu toimitusaika ei ole millään tavalla myyjää sitova. Sesonkiaikoina toimitusajat saattavat olla tässä ilmoitettua pidempiä.

  1. Toimitustavat

Tilauksen yhteydessä asiakas valitsee toimitustavaksi toimituksen kuljetusyhtiöiden (Posti, Matkahuolto tai DB Schenker) noutopisteeseen tai kotiinkuljetuksen. Toimitusmaksu määräytyy valitun toimituksen perusteella, ja toimituksen hinta näytetään aina valitun toimitustavan kohdalla ennen tilauksen vahvistamista. Toimitusmaksu vaihtelee 6,90 – 12,90 euron välillä per lähetetty tuote riippuen valitusta toimitustavasta. Toimitamme vain Suomeen.

Tilauksen yhteydessä asiakas saa sähköpostiinsa ensin tilausvahvistuksen ja sen jälkeen paketin lähtiessä myyjältä toimitusvahvistuksen, joka sisältää seurantatunnuksen. Seurantatunnuksen avulla asiakas voi seurata toimituksen etenemistä. Seurannan tarjoaa kuljetusyhtiö, ei myyjä. Myyjä ei vastaa virheistä seurannassa. Toimitusvahvistus lähetetään vasta siinä vaiheessa, kun lähetys lähtee matkaan, huomioiden toivotun toimituspäivämäärän.

Vastaanottaja voi halutessaan sopia kotiinkuljetuksen yhteydessä toimitustavasta, jossa toimitus jätetään asiakkaan ovelle ilman kuittausta tai kontaktia. Tällöin vastaanottaja vastaa täydellisesti lähetyksestä, eikä kuljetusyhtiö tai verkkokauppa ole vastuussa mahdollisista lähetyksen kokonaan tai osittain katoamisesta tai vaurioitumisesta.

  1. Toimitusten pakkaaminen

Kiinnitämme erityistä huomiota tuotteiden huolelliseen pakkaamiseen ja pakkausmateriaalien toimivuuteen sekä ekologisuuteen. Käytämme toimitusten pakkausmateriaaleina pääsääntöisesti kierrätettäviä, ympäristöystävällisiä materiaaleja. Pyrimme pakkaamaan tuotteet mahdollisimman huolellisesti ja turvallisesti jotta vaurioita ei tapahtuisi kuljetuksen yhteydessä. Myyjä ei ole vastuussa tai korvausvelvollinen kuljetuksessa tapahtuneiden vaurioiden osalta. Tällaisessa tilanteessa suosittelemme olemaan suoraan yhteydessä kuljetusyhtiöön.

  1. Tuotteiden vastaavuus

Tuotesivulla esitetään kuvaus tuotteen sisällöstä kirjallisesti. Tässä kuvauksessa pyritään kertomaan mahdollisimman tarkasti tuotteen sisällöstä, ja siihen listataan kaikki tuotteeseen kuuluvat osat.

Kuvissa esitetään esimerkki tuotteesta, eikä kuvassa esitetty kokonaisuus sido myyjää millään tavalla. Myyjä pyrkii kuitenkin toimittamaan tuotteet mahdollisimman samankaltaisina kuin kuvissa. Tiettyjen tuotteiden kohdalla esimerkiksi värit tai kuosit saattavat vaihdella ja erota kuvassa esitetystä. Myyjä pidättää oikeuden muuttaa pakettien sisältöä värien ja kuosien sekä elintarvikkeiden makujen osalta, sekä siltä osin, mikäli tietty tuote loppuu ja se pitää korvata. Mikäli myyjä joutuu muokkaamaan paketin sisältöä enemmän kuin yhden tuotteen osalta, on myyjä aina yhteydessä tilaajaan. Lähtökohtaisesti tuotteiden sisältöä pyritään olemaan muokkaamatta.

  1. Maksaminen ja maksutavat

Tuotteet ja niiden toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Bambora PayForm (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Bamboran verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Bambora tai Paybyway Oy. Bambora välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja. Lue lisää Bamborasta: https://www.bambora.com

PayForm-palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

Bambora PayForm, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: payform@bambora.com
Puhelin: 09 315 82 555 (arkisin klo 9-17)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta
Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Myyjä ei sitoudu tarjoamaan näitä maksutapoja jatkuvasti, eikä vastaa maksupalveluntarjoajien vikatilanteista tai vastaavista, myyjästä riippumattomista ongelmista.

  1. Palautusoikeus

Verkkokaupassamme noudatetaan kuluttajansuojalain mukaista 14 vuorokauden palautusoikeutta. Palautusoikeus koskee vain tuotteen tilaajaa eli asiakasta, ei tuotteen vastaanottajaa.

Palautettavan tuotteen tulee olla avaamaton, käyttämätön ja täysin myyntikelpoinen. Palautus koskee koko tuotetta, eli laatikkoa, ei yksittäisiä tavaroita sen sisällä. Mikäli asiakas haluaa palauttaa tuotteen, tulee hänen ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme kirjallisesti osoitteeseen asiakaspalvelu(at)boxishop.fi tai verkkosivujen yhteydenottolomakkeen kautta. Yhteydenoton tulee tapahtua 14 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Palautuksen voi tehdä vasta, kun yhteydenottoon on vastattu ja palautuksesta sovittu tilaajan kanssa.

Tilaajan tulee ilmoittaa yhteydenotossa selkeästi seuraavat tiedot: tilaajan nimi, sähköpostiosoite ja tilauksen tilausnumero, vastaanottajan nimi sekä postiosoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Näiden tietojen lähettämisen jälkeen tilaaja saa ohjeet tilauksen palauttamiseen, jotka hänen tulee välittää vastaanottajalle mikäli vastaanottaja on eri kuin tilaaja. Myyjä ei vastaa tiedottamisesta vastaanottajan suuntaan. Palautukset tulee tehdä ohjeiden mukaisesti viimeistään 7 vrk kuluessa siitä, kun tilaaja on saanut palautusohjeet myyjältä (kuitenkin niin, että minimissään palautusaika on yhteensä 14 vrk). Palautuksen yhteydessä myyjä palauttaa tilaajalle tuotteen hinnan sen jälkeen, kun myyjä on tarkastanut tuotteen kunnon. Tuotteen alkuperäisiä toimituskuluja ei palauteta asiakkaalle. Tilaaja palauttaa tuotteet omalla kustannuksellaan. Emme lunasta postiennakkolähetyksiä. Myyjä ei vastaanota palautuksia, joista ei ole ensin sovittu asiakaspalvelun kanssa.

Palautuksen pakkausvastuu on aina asiakkaalla. Mikäli tuote on rikkoutunut matkalla huolimattoman pakkaamisen johdosta, pidätämme oikeuden evätä palautuksen.

  1. Virhevastuu ja reklamaatiot

Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

  1. Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen asiakaspalvelu(at)boxishop.fi. Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä poikkeuksetta 14 vuorokauden sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Mikäli lähetys on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio kuljetusliikkeelle. Myyjä ei vastaa kuljetusliikkeiden vaurioittamista lähetyksistä tai kuljetuksessa rikkoutuneista tuotteista.

  1. Noutamattomat tilaukset

Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole kuluttajansuojalain mukainen palautus.

Kuluttajansuojalain 6 luvun perusteella tavaran passiivinen noutamatta jättäminen noutopaikasta ei ole etämyyntisopimuksen pätevä peruuttamistapa. Lähetyksen noutamatta jättäminen on syy kaupan purkautumiseen. Veloitamme 19,90 euron käsittelykulun tilauksista, joita ei ole noudettu kuljetusliikkeen noutopisteestä kuljetusliikkeen antaman säilytysajan puitteissa. Tilaajan tulee olla mahdollisimman pikaisesti yhteydessä asiakaspalvelu(at)boxishop.fi asian selvittämiseksi.

  1. Yhteystiedot

BoxiShoppi / Mainio Company Oy
Roopentie 9
37560 Lempäälä
asiakaspalvelu(at)boxishop.fi

Y-tunnus: 3151458-1